Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 november 2010, 15:01
Franska reklamkoncernen Publicis vill berätta i en Youtubefilm om att man numera twittrar.
Nu har Twitterfilmen urartat till ett penisskämt.
Publicis koncernchef Maurice Levy tittar frågande på Saatchi & Saatchis vd Kevin Roberts och frågar: Have you sent the receptionist a picture of your penis?
Jim Edwards på bloggen The Tagline påpekar att man aldrig får lämna utrymme för tolkningar och/eller parodier för reklam. För då går det lätt fel som i Publicis fall.
Huvudkontoret för den franska kommunikationskoncernen Publicis har öppnat ett Twitterkonto och ville berätta om det i en Youtubefilm.
Det är scener av en helt vanlig dag på kontoret. Men i stället för tal hörs bara fågelkvitter från höjdare som koncernchef Levy och Saatchichefen Roberts.
Det är lite kul.
Betydligt roligare är den film där en filmkidnappare har lagt in egna textremsor som översätter kvittret. En variant på Undergången där Levy är Bruno Ganz Hitler.
Och enligt översättningen ägnar de Publicisanställda sig enbart åt att skicka bilder på sina könsorgan. ”Post that picture of my penis to all you can”, avslutar Maurice Levy filmen.