Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamkrig i hockeyfinalen

Publicerad: 14 april 2008, 11:56

I hockeyfinalen står det 2-1 i matcher till Linköping. Men i det parallella reklamkriget är ställningen oavgjord efter att Linköpings tillväxtbolag köpt upp en stor reklamyta utanför Kinnarps Arena i Jönköping.


Tidigare under finalen i årets elitserie i ishockey köpte Föreningen för marknadsföring av Jönköping, FMJ, reklamutrymme i Cloetta Center i Linköping. Senare stoppades en reklamfilm som skulle visats i Cloetta Center för att den var för grov. LHC tyckte att budskapet ”Guldläge året om i Jönköping" blev för mycket, skriver Corren.se.

Linköpings motsvarighet till FMJ är NuLink AB, Näringslivsutveckling i Linköping. De har nu slagit tillbaka mot FMJ och köpt en 64 kvadratmeter stor utomhustavla på andra sidan gatan mot Kinnarps Arena i Jönköping.

Semifinal fyra går i kväll, och det är då HV71:s hemmapublik får se skyltarna för motståndarlagets hemstad. Det återstår att se om fler reklamkupper är på väg. I ishockeyfinalen har Linköping ett visst övertag men reklamfinalen är fortfarande en öppen fråga.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.