Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamkuppen skapar rubriker

Publicerad: 15 februari 2010, 08:34

Ryanair lyckas ännu en gång buffla till sig pr. Nu hotas flygbolaget med stämning efter att i annonser ha anklagat konkurrenten EasyJets grundare för att ljuga.


Ämnen i artikeln:

Ryanair

Stelios Haji-Ioannou – i Ryanairs version

EasyJet hävdar i sin reklam att punktlighet har högsta prioritet. Hur det stämmer med verkligheten är oklart men i höstas uppmanade Ryanair EasyJet att visa statistik på sin punktlighet.

Men när ingen statistik kom gick Ryanair ut med reklam där EasyJets grundare Stelios Haji-Ioannou försetts med en Pinocchionäsa.

Nu har Ryanairs vd Michael O'Leary blivit kontaktad av Haji-Ioannous som kräver skadestånd och ursäkt.

Men O'Leary har ett annat förslag. Han bjuder in Haji-Ioannous på löptävling runt Trafalgar Square i London.

Om Haji-Ioannous vinner lovar han att avbryta sin kampanj.
– Vi tror att loppet är ett bättre sätt att använda Haji-Ioannous tid på, bättre än att betala dyra advokater som ska driva tomma hot. Både Haji-Ioannous och EasyJet vet att de inte kan tävla mot Ryanairs priser och att de heller inte kan matcha vår punktlighet.

– Och om Haji-Ioannous är för trött för att springa erbjuder vi ett rullstolsrace, säger O'Leary till Campaign.

Varken Stelios Haji-Ioannou eller hans advokater har inte svarat på utmaningen.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ryanair

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.