Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklampris för den som förbättrar världen

Publicerad: 13 april 2011, 07:34

Vinna pris på tvättmedelsreklam är en sak. Men nu kan du vinna en D&AD-penna om du förbättrar världen.


D&AD är Storbritanniens viktigaste reklam- och designpris och är ett av det internationellt mest ansedda. Priserna som delas ut är pennor som finns i två kulörer: de gula är de vanligaste medan de svarta går till ”outstanding work” och deals bara ut om det verkligen finns ”outstanding work.”

Nästa år introduceras den vita pennan. Den ska delas ut till projekt och kampanjer som förbättrar världen. Pennan ska delas ut till enskild, organisation eller samarbeten mellan flera organisationer för bästa, globala och skalbara idén som väcker uppmärksamhet eller har förändrat beteende.

Priset tar sin utgångspunkt i en gemensam brief som årligen bestäm tillsammans med en partner. Första året är det är det organisationen Peace of Day som grundades för tolv år sedan av filmaren Jeremy Giley.

Uppgiften är att ingen ska kunna undgå Peace of Day.

Anmälning till White Pencil dröjer till i oktober. Det finns alltså tid att förändra världen till det bättre och på köpet vinna en penna.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.