Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamprofiler bidrar till Berghs-låt

Publicerad: 31 maj 2012, 14:55

Flera tungviktare inom den svenska reklambranschen medverkar i en officiell låt för Berghs slututställning Great minds don´t think alike. Utställning gick av stapeln i helgen och musikprojektet skedde i samarbete med Universal Music.


Ämnen i artikeln:

BerghsUniversal Music

The Silent Mix. Så lyder arbetsnamnet på Berghs slutprojekt för  Universal musik. En arbetsgrupp från Berghs hade använt sig av  artisterna Lana Del Rey och Adrian Lux.

Varje besökare fick välja mellan nio instrument och spelade in en kort snutt som ett bakgrundsbeat. Samtliga musiksnuttar lades samman och bildade sedan den officiella låten för Berghs slututställning.

Här drog även delar av Sveriges reklamprofiler sitt strå till stacken:
–  Alla fick ca två sekunder på sig att plinka lite på synthen. Vissa  gamla rävar körde på riktigt bra, medan andra var lite sämre. Men folk  uppskattade verkligen att få vara en del av någonting, säger Martin  Grewin, PR-kreatör i en kommentar.

Komms vd Jessica Bjurström var en av de personer som spelade in en snutt, vilket även gällde Berghs förra Per Lager.

Magnus Eriksson från Perfect Fools och stjärncopywritern David Orlic bidrag också till att den officiella låten blev verklighet.

Här kan man lyssna på låten.

Arbetsgruppen för The Silent Mix består av:
Filmon  Michael, produktionsledare, Nasim Kabiri, projektledare, Mimmi Lindman  strategisk-projektledare, Martin Grewin, PR, Frida Siversen Ljung,  Patrik Beskow och Sarah Lee Létourneau, kreatörer

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BerghsUniversal Music

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.