Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamsprattet som förföljer F&B:s copy

Publicerad: 11 december 2008, 14:00

The never ending svensexa? F&B:s  Richard Hallberg privatliv har blivit en följetong i Göteborgs medier det senaste halvåret. – Det är möjligt att det också kommer en kungörelse i samband med att jag flyttar till Stockholm om ett par veckor, säger Richard Hallberg.


Födelseannonsen i GP.

När han gifte sig i somras hade bröllopsannonsen i GP bara honom på bild, med texten ”Jag har gift mig!”

När han fick första barnet för några veckor sedan var födelseannonsen en bild på honom istället för barnet. Med texten: 13/11 blev jag pappa!

Några dagar efter födelseannonsen kunde alla göteborgare på GP:s egen stortavla för mobiltjänster läsa: Richard Hallberg fick en son.

F&B:s  Richard Hallberg privatliv har blivit en följetong i Göteborgs medier det senaste halvåret.

Metareklam för reklamare? Eller alternativt medieval som har gått överstyr?
– Nej, det är inget som jag kommit på själv. Det är min kollega Pål Eneroth och hans bror Jan som ligger bakom. Det började redan som ett avancerat skämt i samband med svensexan och har sedan dess eskalerat i omfattning, säger Richard Hallberg.

Richard Hallberg framför utomhustavlan.

Och det är okej med dig?
– Ja, än så länge får man väl bjuda på sig. Det finns ju å andra sidan inget kvar att annonsera om, känns det som.

Är du säker?
– Det är möjligt att det också kommer en kungörelse i samband med att jag flyttar till Stockholm om ett par veckor.

Jag såg att du och hustru tidigare också varit med i ett reportage i Allt i hemmet. Ditt privatliv börjar bli ganska transparent vid det här laget?
–  Jo, jag har visserligen ingen blogg, men det här känns som ett betydligt mer spektakulärt sätt att blogga på.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.