Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Reklamtrion bakom nya LCHF-vinet

Publicerad: 7 Maj 2013, 13:05

Enis Püpülek, Mika Lepistö och Måns Ulvestam med nya LCHF-vinet.

Här är reklamtrion bakom det nya svenska LCHF-vinet. Den väldesignade boxen Local Rosé började säljas på Systembolaget i går – målgruppen är kvinnor i åldern 20-45 år. – Vi tror att det kommer att sälja riktigt bra, säger Enis Püpülek på Goodmorning Sunshine.


Ämnen i artikeln:

Enis PüpülekMika LepistöGoodmorning Sunshine

Många företag slår mynt av wellness-trenden.

Finansmannen Christer Gardell släppte lågkaloriölet Solsidan – och som ett tidens tecken kommer nu även det svenska LCHF-vinet Local Rosé.

Bakom idén står Enis Püpülek och Måns Ulvestam på reklambyrån Goodmorning Sunshine samt deras vän Mika Lepistö på The Perfect Brands. De har startat ett joint venture med The Wine Team – ett systerbolag till Giertz Vinimport.

– Vi identifierade att det saknas lågkalori-vin på Systembolaget – inget som smakar bra i varje fall. The Wine Team tog sig an uppgiften och såg till att producera ett riktigt gott rosé, säger Enis Püpülek.

Reklamtrion plockade in formgivaren Erika Hellström för designa en snygg box.

– Formidentiteten signalerar att det här är ett alternativ till övriga roséviner,  men framförallt har boxen en form som man inte behöver gömma i ett hörn  i köket, Local Rosé tål att ställas på serveringsbordet.

För Goodmorning Sunshine är det ett annorlunda sätt att jobba – med en annan typ av intäktsmodell.

– Det är ett annorlunda projekt för oss eftersom det innebär ett annat sätt att ta betalt på. The Wine Team har tagit fram produkten och vi har gjort allt annat.  Om det blir så som vi har en känsla för hur det ska bli tror vi att det kan sälja riktigt bra det känns spännande, och vinet är gott.  

Alkoholhalten är 8,5 procent för att få ner kolhydratnivån så mycket som möjligt.

– Vi har arbetat i nära samarbete med  den franska producenten vid framställningen av vinet för att kunna  avsevärt reducera både kaloriinnehåll och sockerhalt (kolhydrater)  jämfört med vanliga roséviner. Givetvis utan att kompromissa med  smaken, säger John Wistedt på The Wine Team.

Även Anders Dalenius, med ett förflutet på Goodmorning Sunshine, finns med i arbetsgruppen som copywriter.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.