Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bättre eller sämre 2002?

Foto: Montage.

Reklamtrötthet når nya nivåer – men var reklamen bättre förr? Resumé testar

När vi trodde att reklamtröttheten inte kunde nå nya nivåer släppte Sveriges Annonsörer en rapport som visar att det är värre än nånsin. Vi synar hur Guldäggsvinnare har förändrats mellan 2002 och 2022. Och ställer oss frågan om reklamfilmen var bättre förr.

Publicerad: 27 oktober 2022, 13:56

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Har reklamfilmen mer storslagen och med kraft att flytta berg av beteenden förr? Roligare, mer kreativ och effektivare? Gott gottigott gott?

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ReklamToppnyheterOrlando WoodLes Binet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev