Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reklamvinnaren

Publicerad: 14 mars 2011, 13:16

Här är vinnaren i reklamtävlingen 48H. Eric Ljunglöf, från Forsbergs skola, Emilie Camersand från Medieskolan och Charlotte Simonsson från IHR vann med sin print för årets uppdragsgivare RBU – Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar.


Vinnande bidraget.

Juryns motivering:

– Att tränga igenom mediebruset är en stor utmaning för dagens kommunikatörer – inte minst när man ska prata om mindre kända organisationer och både väcka förståelse och öppna plånböcker. 48H förstaprisvinnare lyckas med just detta. En lagom dos humor, medkännande och en viss syrlighet skapar uppmärksamhet utan att vara stötande och engagemang genom att tydligt och klart presentera problemet och påvisa en enkel lösning.

Vinnarannonsen kommer att publiceras på sidan 3 i DN, GP och Sydsvenskan.

Årets uppdragsgivare var alltså RBU och 197 reklamstudenter från Stockholm, Göteborg och Malmö samlades torsdagen den 10 mars på Skandiabiografen för att delas in i grupper om en AD, en Copy och en strateg och motta årets brief.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.