Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Rekordår för Fritidsresor

Publicerad: 5 December 2011, 15:10

Fritidsresors marknadschef Niklas Zhovnartsuk

Foto: Fritidsresor

Resejätten TUI Travel, som äger Fritidsresor, presenterar rekordsiffror för räkenskapsåret som slutade 30 september. Inom den nordiska verksamheten ökade man med 200 000 resenärer, skriver Dagens Industri.


Ämnen i artikeln:

Fritidsresor

På den svenska marknaden steg rörelseresultatet med 37 procent och landade på 372 miljoner kronor, skriver Dagens Industri. Samtidigt har Fritidsresor i Sverige dragit ned på sin marknadsföring. Enligt siffror från Sifo reklammätningar minskade man reklaminvesteringarna med 6 procent under perioden 2010-10-01 till 2011-09-30.

Resume.se har tidigare rapporterat att Fritidsresor planerar att dra ned på sina medieinvesteringar för att gå tyngre i de egna kanalerna. Fritidsresors marknadschef Niklas Zhovnartsuk tycker att det har gett effekt.

– I vår nya strategi så lägger vi mer krut på de egna medierna. Vi ska kommunicera mer med kunderna. Men det är inte så att vi ska sluta köpa extern media, men vi vill se över så att de investeringar vi gör driver försäljning. Det har hänt mycket i världen, exempelvis i Egypten och då vill vi driva försäljning, säger han.

Emanuel Videla


Ämnen i artikeln:

Fritidsresor

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.