Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 mars 2011, 14:23
Reklambyrån NPP fördubblade sin vinst förra året.
Efter finansnetto blev vinsten 4,3 miljoner kronor.
– Det är jättekul och det gläder oss att vi kan leverera även då tiderna varit tuffare, säger Mattias Bodin, delägare i NPP.
Ämnen i artikeln:
NPP ReklambyråMattias Bodin, delägare i NPP.
NPP redovisar en vinst efter finansnetto på 4,3 miljoner kronor för 2010,vilket är en ökning med 102 procent. Dessutom ökar man omsättningen med drygt 13 procent eller nästan sex miljoner.
– Tillväxten är ytterst planerad. Vi har ett långsiktigt mål att omsätta 100 miljoner 2014, säger Mattias Bodin till Resume.se.
Förklaringen till byråns framgångar förklarar han med att dels ökat sina intäkter men också att man sammordnat ”lite koncernnytta i vår lilla koncern”.
– Det är ju lägre kostnader man blir rik på – inte högre intäkte. Men vi har inte bara ett kvantitativt mål med verksamheten utan också ett kvalitativt. Vi vill försöka bli en ”topp 5”-byrå.
Bara det senaste halvåret har byrån rekryterat 12 nya medarbetare och fler är på väg.
– Vi räknar med att vi kommer att behöva anställa ytterligare 10 personer under innevarande, säger Mattias Bodin.
Sammantaget har NPP idag 44 medarbetare fördelat över kontoren i Stockholm, Uppsala, Västerås och Örebro.
Christian Ström
Ämnen i artikeln:
NPP Reklambyrå