Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 juli 2016, 10:43
Ur reklamfilmen Sweden Major Races för ATG.
Foto: Kampanjfilm/ATG
Den digitala byrån gör sitt bästa år någonsin med ett rörelseresultat på 2,2 miljoner kronor.
Phosworks har kontor i Stockholm, Los Angeles och Uppsala. Bland kunderna återfinns till exempel Svenska kyrkan, ATG, GE Healthcare och CSN. Till exempel släppte man i april i år reklamfilmen Sweden Major Races för ATG, som har nära 200 000 visningar och går att se nedan.
2015 omsatte byrån 40,1 miljoner kronot vilket är en ökning med 34 procent mot året innan. Rörelseresultatet landade på 2,2 miljoner kronor. Det är Phosworks starkaste år någonsin.
– De två främsta orsakerna är en kontinuerlig tillströmning av nya kunder men även att många befintliga kunder valt att öka sitt engagemang hos oss säger Ola Diös, vd och grundare i en kommentar.
Mårten Färlin