Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 Mars 2015, 15:18
Anna Qvennerstedt (F&B), Calle Sjönell (Lowe Brindfors) och Anna Hjalmarsson (Zenith) tar plats i Cannes Lions.
Foto: Andreas Elgstrand.
Det är rekordmånga svenskar som sitter i Cannes Lions jurys år 2015. Totalt är det 13 personer, varav 7 kvinnor. – Det finns en tydlig koppling mellan kreativitet, utdelningar i Cannes och antal juryplatser för ett land. Att återigen sätta rekord med antal juryledamöter i Cannes talar för sig själv. Vi är stolta och glada, säger Jessica Bjurström, vd på Komm, i en kommentar.
Här är Cannes Lions-svenskarna:
TITANIUM & INTEGRATED
Anna Qvennerstedt, creative senior partner & chairman of the board, Forsman & Bodenfors
CYBER
Kris Bengtson, art director, CP+B Scandinavia
FILM
Tove Langseth, creative director, DDB Stockholm
MEDIA
Anna Hjalmarsson, managing director, ZenthOptimedia
PROMO & ACTIVATION
Johanna Hofman-Bang, art director, Forsman & Bodenfors
DESIGN
Sandra Planeta, founder/creative director, Planeta Design
PRODUCT DESIGN
Jonas Pettersson, founder/entrepreneur/designer, Form Us With Love
MOBILE
Malin Ingevall, chief executive officer, member of the board, Sticky Beat
FILM CRAFT
Calle Sjönell, chief creative director, Lowe Brindfors
CREATIVE EFFECTIVENESS
Lars Terling, vice president marketing communications, Volvo Trucks
PR
Karin Schollin, key account manager and partner, Prime
DIRECT
Björn Ståhl, executive creative director, INGO
RADIO
Peder Westerberg, creative director, Hummingbirds
Fredrik Thambert