Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Rekordstarkt hipster-öl – bryggt på pepparkaka

Publicerad: 5 december 2013, 10:04

Nya starka hipster-julölen.

Hipsterkulturens högborg Hornstull slår till med Sveriges starkaste öl – bryggt på lokalt bakade pepparkakor. Bakom den nya kampanjen ligger reklambyrån Abby Norm.


”Hornstull pepparkaksmonster” heter bärsen som uppges vara Sveriges mest alkoholstarka öl med sina 19 procent.

Upplagan som säljs på krogarna på nya Hornstull är begränsad till 400 flaskor. Priset: 229 kronor.

Tillverkningen har skett genom en ”ovanlig frysdestillering” som även koncentrerat smaken av de lokalt bakade pepparkakorna som jukölet bryggts på. Från 9 december finns ölet på Systembolaget i Hornstull, på Rosenlundsgatan och i Liljeholmen.    

– Hornstull Pepparkaksmonster är en alternativ väg att nå ut till vår målgrupp vid sidan av vår mer traditionella marknadsföring. Våra restauranger utgör en viktig del av Hornstull som mötesplats och vi ville därför göra ett unikt julöl för dem och våra besökare, ett julöl med karaktär precis som vår stadsdel. Hornstull ska ha ett unikt uttryck och i vår kommunikation utgår vi alltid från något lokalt, det är vår röda tråd, säger Sara Falkevik, marknadsansvarig för Hornstull.

Arbetsgrupp

Sara Falkevik, marknadsansvarig Hornstull
Byrå: Abby Norm
Emil Frid, Creative Director, Helena Lonaeus, Design Director, Alexandra Arvidson, Copywriter, Karin Lindevall, Produktionsledare, Camilla Thuresson, Originalare
PR: Elina Sahlin, Agency
Jenny Von Döbeln, Illustratör
Fredrik Tunedal på PangPang Brewery
Fotograf, Lasse Burell, Retusch, Johanna Karsten

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.