Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Rekordstort stöd för Sverige i Svenska Spels VM-kampanj

Publicerad: 7 juni 2019, 11:10

Svenska Spel följer upp telefonkampanjen med att visa hur många som står bakom det svenska damlandslaget i fotboll. Kampanjen är framtagen av Bloomy Ideas.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelReklam

Ikväll går avsparken mellan Frankrike och Sydkorea, matchen som inleder sommarens fotbolls-VM. Med i mästerskapet finns naturligtvis de svenska damerna som hoppas på en skräll och medaljplats.

Landslagets huvudsponsor är sedan länge Svenska Spel som nu släpper en kampanj som anspelar på damfotbollens ökande popularitet.

– Vi har stöttat svensk fotboll i över 80 år och ser att damfotboll är på stark frammarsch där intresset ökar från dag till dag. Vi vill helt enkelt haka på framgången och ser potential för vår affär då vi når nya segment och bredare målgrupper. Med den här kampanjen vill både lyfta damfotbollen och stärka vårt varumärke genom att säga vi och många i Sverige står bakom laget och har varit med och byggt detta under lång tid. Heja Sverige, säger Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör på Svenska Spel.

Kampanjen är framtagen av Bloomy Ideas. Produktionsbolag är Giants & Toys.

Arbetsgrupp, Svenska Spel:

André Lindgren – Kommunikationsansvarig

Joakim Mörnefält – Kommunikationsdirektör

Bloomy:

Jon Rönström - Kreatör

Max Munck - Kreatör

Daniel Lindell - Kreatör

Per Jaldeborg - Strateg

Pernilla af Klintberg - Projektledare

Giants & Toys:

Henrik Sundgren - Regissör

Christian Rehnfors - Exekutiv producent

Dan Svensson - Producent

Henrik Stenberg - Fotograf

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.