Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Rekryteringen som utmanar digitala byråerna

Publicerad: 1 April 2009, 09:36

Ett hopp över till ”andra sidan”! Dansken Lars Bastholms beslut att lämna AKQA för ”traditionella och stora” Ogilvy är en av de stora branschnyheterna i USA just nu.


Ämnen i artikeln:

AKQAOgilvy

Lars Bastholm.

Ett ytterligare tecken på att gränsdragningen mellan digitala och traditionella byråer börjar suddas ut?
Lars Bastholm har varit en av de senaste årens högst rankade digitala kreatörer i världen.
Han har jobbat för AKQA sedan 2004 och var innan dess på Grey Interactive och Framfab i Köpenhamn,
Nästa arbetsplats är Ogilvy USA, som digital kreativ chef.

Han lämnar samtidigt det småskaliga AKQA för en tio gånger större arbetsplats, med ett fullt integrerat erbjudande.

Lars Bastholm motiverar bland annat sitt beslut med att han anser att Ogilvy redan är en digital byrå.
Bastholm är en av de digitala kreatörer som ivrigast förespråkat att branschen ska förändra sin syn på plattformstänkande.   
Han tillhör också de kreatörer som förespråkar en öppnare kommunikation med konsumenterna, byggd på social storytelling:
– The idea of alternate reality games are maybe the most cutting-edge expression of what this can be, säger Lars Bastholm till AdAge.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

AKQAOgilvy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.