Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 april 2013, 10:02
Reklambyrån Wonderville går som tåget. Nettoomsättningen har ökat från 12,5 miljoner kronor under förra året till hela 26,5 miljoner kronor i år. Det vill säga mer än en fördubbling. Resultat efter finansiella poster, finansnettot, närapå fyrdubblades från 1,2 miljoner kronor till 5,5 miljoner kronor.
Ämnen i artikeln:
WondervilleWonderville är en reklambyrå som fokuserar på mätbar digital marknadsföring.
Byrån har sitt kontor i Örebro och erbjuder bland annat en egenutvecklad plattform för att automatisera analog och digital marknadsföring – eManager:
– När tiderna förändras och företag måste hålla i varenda krona vinner mätbar och kostnadseffektiv marknadsföring, säger Kennet Båth, vd på Wonderville i en kommentar.
Wonderville arbetar idag med 15 svenska storbolag.
Företaget har ökat nettoomsättningen från 12,5 miljoner kronor till hela 26,5 miljoner kronor under endast ett år. Vinsten har stigit från 1,2 miljoner kronor till 5,5 miljoner kronor under motsvarande period.
Företaget har inte ökat något på personalsidan under det gångna räkenskapsåret – man har sex fasta medarbetare, medan den övriga personalstyrkan utgörs av frilansare.
Wonderville konstaterar också att affärerna har: "utvecklats mycket väl under det gångna räkenskapsåret samt att bolaget har upplevt en stark tillväxt."
–Vi har även tagit hela kostnaden för vår plattform eManager i vårt resultat, det tycker jag är starkt och lovar gott inför detta året, säger Kennet Båth i en kommentar.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Wonderville