Reklam
Renault Försäkring letar ressugna bloggande familjer
Publicerad: 25 juni 2009, 13:09
Renault vill berätta att de har en nyhet i portföljen, Renault Försäkring. Med hjälp av en bloggtävling och fyra familjer som gillar att resa hoppas de väcka nyfikenhet för produkten. Kampanjen är signerad Jerlov.
LF
Linda Fagerlind
Bloggstafetten är en lanseringskampanj för Renault Försäkrings företagsblogg. Bakom kampanjen står reklambyrån Jerlov. Målet är att berätta om nyheten hos Renault Försäkring som enligt företaget kan hjälpa till att göra vardagen med bil lite lättare.
Kampanjen är uppbyggd som en tävling där fyra familjer ska köra varsin sträcka genom Sverige och blogga om vad de ser och gör. Familjen som gör den mest intressanta bloggen kan i slutet vinna en resa till Frankrike.
Kampanjen, som ska få familjer att söka till tävlingen, marknadsförs med hjälp av radio, pr och sociala medier.
Själva bloggstafetten startar i Luleå den 17 juli. Målgång sker i Göteborg den 14 augusti.
Renault Försäkring är ett samarbete mellan Renault Nordic och If Skadeförsäkring.