Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Renault kör Solo i ny kampanj

Publicerad: 7 Maj 2018, 09:15

Foto: Pressbild

Slår sig samman med filmen "Solo: A Star Wars Story" - ska ge sina kunder en nervkittlande upplevelse i en specialutgåva av Renault Kadjar.


Ämnen i artikeln:

Star WarsReklamKampanjRenault

Den 23 maj har den nya Star Wars-filmen med den notoriske smugglaren Han Solo svensk biopremiär. I samband med premiären lanserar nu Renault en europeisk kampanj som ska spridas i 25 länder runt om i Europa.

Kampanjen kommer innefatta tävlingar, exklusiva klipp och VR och kommer pågå mellan april och juli. Kampanjen är framtagen i samarbete med Lucasfilm, Disney och Publicis Conseil.

Med 4x4 fyrhjulsdrift, automatisk nödbromsning och dödavinkeln-varning vill Renault uppmana sina kunder att också låta viljan visa vägen till nya äventyr, i form av en specialutgåva av Renault Kadjar.

Om kampanjen:

Med start den 9 maj 2018, erbjuder Renault alla intresserade att ta del av Han Solos och Lando Calrissians äventyr i "Solo: A Star Wars Story" hos svenska Renault-återförsäljare:

- Kampanjen startar med en nationell tävling där deltagarna har möjligheten att vinna en ovärderlig upplevelse och unika priser.



- Besökarna kommer även att kunna se exklusiva scener från filmen två veckorinnan premiären, och för att öka spänningen kommer förhandstitten väckas till liv genom virtual reality (VR) teknik hos utvalda återförsäljare.



- Utöver TV, press och utomhuskommunikationsmaterial riktat till allmänheten, kommer merparten av tillgångarna som utvecklats publiceras på digitala plattformar. Innehållet har utvecklats med kundprofiler som utgångspunkt för att skapa en skräddarsydd upplevelse för de olika publikerna.

Källa: Renault

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.