Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Renault låter Berghs-studenter designa bil

Publicerad: 8 oktober 2015, 07:00

Snart kommer en ny bil signerad Berghs.

Nu blir Berghs-studenter bilproducenter. Renault låter dem designa en ny version av Clio och stå för allt ifrån produktdesign till koncept, namn och kommunikation.


Ämnen i artikeln:

BerghsRenault

Den nya bilmodellen ska lanseras i limited edition i 150 exemplar. Det hela arrangeras som en tävling och temat är passion.

– När vi fick möjligheten att lokalt ta fram en specialversion av Renault Clio i Sverige, kände vi direkt att vi ville göra något annorlunda, säger Lars Höglin, marknads- och kommunikationschef på Renault Nordic AB, i en kommentar.

Anledningen till att Renault valde att vända sig till Berghs är att de hoppas särskilja sig från konkurrenters kampanjer.

– Det är viktigt för oss på Renault att uppfattas som ett modernt och relevant varumärke och baserat på detta kläcktes idén om att låta Berghs studenter skapa en specialversion av populära Clio åt oss, säger Lars Höglin.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

BerghsRenault

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.