Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Renault tappar CRM-chefen

Publicerad: 4 februari 2014, 16:53

Thomas Albinsson

Thomas Albinsson har arbetat på Renault Nordics i över sex år. Vid månadsskiftet slutar han som CRM–chef – och går över till byråsidan. Han har redan etablerat kontakter för den nya DM-byrån Click.


Ämnen i artikeln:

Renault

För Thomas Albinsson är det ett känslosamt beslut. Han har varit med sedan 2007 på resan mot en helt ny organisation då han kom från General Motors i samma veva som Volvo och Renault bröt försäljningssamarbetet.

De första veckorna som produktchef ägde skedde i tomma lokaler.    Tre år senare blev han CRM-chef med uppdraget att etablera CRM-dialogen på Renault. Det treåriga arbetet med grundplattformen är nu satt och därför väljer Thomas Albinsson att gå vidare.

– Senaste årens arbete med möjligheten att jobba med direktmarknadsföring i kombination med intelligenta digitala uppföljningsmöjligheter har intresset hos mig. Nu vill jag göra det i egen regi, säger Thomas Albinsson till Resumé.

Om fyra veckor gör han sin sista arbetsdag på Renalut och drar han igång DM-byrån Click.

– Jag har ett väl utbyggt nätverk och har redan börjat etablera kontakter. Det finns tuseltals DM-byråer, men få kan följa upp sina kampanjer. Jag har utvecklat ett verktyg som kan mäta och analysera aktiviteten. Det finns ett behov.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Renault

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.