Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 mars 2014, 09:38
Momondo drar igång en större reklamsatsning i Norden med en serie reklamfilmer. Temat är ”Stay Curious”
Ämnen i artikeln:
MomondoKampanjen rullas inte bara ut i Norden, utan på hela 20 marknader under de kommande veckorna.
Upplägget går ut på att man har en cirkel som fungerar som en lins medan allt annat är svart runtomkring, vilket bland annat innebär att Momondo endast utnyttjar en tredjedel av en tv:s bildyta.
– Med cirkeln har vi funnit ett elegant sätt att tydliggöra vårt budskap samtidigt som vi är känslomässiga och inspirerande. På så sätt kan vi kombinera varumärkesbyggande med våra taktiska budskap, säger Tore Pein Jensen, global marknadsdirekör på Momondo i en kommentar.
Resesajten vill öka intäkterna tiofaldigt fram till 2016. Här är förhoppningen en stor del av tillväxten ska komma från just de nordiska länderna.
Den nordiska tv-kampanjen består av fem tv-inslag.
Momondo satsar också på olika digitala koncept på övriga marknader och vill skapa ett nytt ”kommunikationsuniversum”.
Arbetsgrupp:
Reklambyrå:
DDB Köpenhamn
Produktionsbolag Spoiled Productions,
Visuella effekter: Hydralab med Sunit Parekh-Gaide och Jacob Steen som Visual Effects Supervisor
Regissörer: Daniel Kragh Jacobsen
Producent: Thor Brammer Jacobsen
Fotograf: Niels Thastum
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Momondo