Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Resesajt satsar så in i Norden

Publicerad: 4 mars 2014, 09:38

Momondo drar igång en större reklamsatsning i Norden med en serie reklamfilmer. Temat är ”Stay Curious”


Ämnen i artikeln:

Momondo

Kampanjen rullas inte bara ut i Norden, utan på hela 20 marknader under de kommande veckorna.

Upplägget  går ut på att man har en cirkel som fungerar som en lins medan allt  annat är svart runtomkring, vilket bland annat innebär att Momondo  endast utnyttjar en tredjedel av en tv:s bildyta.

– Med cirkeln har  vi funnit ett elegant sätt att tydliggöra vårt budskap samtidigt som vi  är känslomässiga och inspirerande. På så sätt kan vi kombinera  varumärkesbyggande med våra taktiska budskap, säger Tore Pein Jensen,  global marknadsdirekör på Momondo i en kommentar.

Resesajten vill öka  intäkterna tiofaldigt fram till 2016. Här är förhoppningen en stor del  av tillväxten ska komma från  just de nordiska länderna.

Den nordiska tv-kampanjen består av fem tv-inslag.

Momondo satsar också på olika digitala koncept på övriga marknader och vill skapa ett nytt ”kommunikationsuniversum”.

Arbetsgrupp:
Reklambyrå:
DDB Köpenhamn
Produktionsbolag Spoiled Productions,
Visuella effekter: Hydralab med Sunit Parekh-Gaide och Jacob Steen som Visual Effects Supervisor
Regissörer: Daniel Kragh Jacobsen
Producent: Thor Brammer Jacobsen
Fotograf: Niels Thastum

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Momondo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.