Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Restaurang Söders Hjärta lanserar reklamfilmsserie

Publicerad: 23 november 2018, 14:19

Foto: Skärmdump / Youtube

Restaurangens ägare tar saken i egna händer och lanserar en reklamfilmsserie genom olika tidsepoker för att förmedla budskapet:”Åren går och Söders Hjärta består”.


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

Södermalmsrestaurangen Söders Hjärta har hängt med i 42 år och har under tiden varit sig likt. Den traditionen vill man bevara. Nu uppmärksammar restaurangens ägare Christian Wabnig och Niclaes Wallmark samt filmaren Hendrik Törling det med en reklamfilmsserie. I reklamfilmerna får man följa restaurangens gäster i olika tidsåldrar. Bland annat avverkas 1700-talet, 1800-talet och framtiden.

– När restauranger gör filmer för att marknadsföra sig är det alltid bilder på isbitar i slow motion och stekpannor över eld. Vi vill göra något helt annat, något som visar vår värme och själ. Åren går, gästerna byts ut, men Söders Hjärta består, säger Christian Wabnig och Niclaes Wallmark, Söders Hjärtas ägare, i en kommentar.

Reklamfilmerna med budskapet "Åren går och Söders Hjärta består” kommer att visas i digitala kanaler.

En av filmerna hittar du här:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.