Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Restylane-kampanj för 3,5 miljoner

Publicerad: 25 april 2012, 06:43

En av enheterna, med en spegel.

Medicinteknikföretaget Q-Med, som var svenskt, såldes häromåret till schweiziska Galderma 7,5 miljarder. Nu annonserar de mot konsument för första gången. 3,5-miljonerskampanjen marknadsför nya skönhetsprodukten Restylane Skinboosters som sprutas in i ansiktet.


Skönhetsbehandlingar med injektioner är fortfarande kontroversiella. Q-Med har funnits sedan mitten av 90-talet men vågar först nu gå ut i en bred kampanj till allmänheten.

Den nya produkten som marknadsförs heter Restylane Skinboosters. Det är inte en traditionell "filler", utan en "fuktbehandling från insidan". Det är en injektionsbehandling som sprutas in i ansiktet men förändringarna uppges inte bli lika stora som med en filler.

Kampanjen går utomhus i Stockholm, Göteborg och Malmö, i print samt på webben.

Reklambyrå är TBWA (TBWA pailing waters i London). Dominika Pezcynskis Mafioso är pr-byrå.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.