Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Resumé rekryterar reklamanalytiker

Publicerad: 28 Januari 2011, 09:24

Karin Setreus blir ny reklamanalytiker på Resumé. Tillsammans med Mothers creative director Nicke Bergström blir hon fast åsiktsmaskin i tidningen.


Karin Setreus (arkivbild).

– Har Dagens Industri börsanalytiker så är det helt självklart att Resumé ska ha en reklamanalytiker som kan tolka och analysera marknadsföring. Valet av Karin kom efter en rekryteringsrunda men jag tycker hennes kombination av skärpa, undervisningserfarenhet och att hon själv delvis är konsult är lysande. Nu hoppas jag att hennes texter bidrar till att sätta konsulterna ännu högre upp i näringskedjan genom att tydligt tala om vilket värde de tillför sina kunder, säger Claes de Faire, redaktionschef på Resumé.

Karin Setreus är programansvarig på Berghs och driver egna byrån  Brand Fans AB.

Vad kan vi förväntas oss av dina texter?

-Reflektioner kring varumärkesbyggande och Reklamsverige sett genom strategiska glasögon.

Vilken reklam imponeras du av just nu?

-Cupcake STHLMs twitternärvaro.

Vad har du hunnit med i karriären?

-Studier i Sverige och USA. Jobb på olika byråer som Strateg, Planner och Digital Director. Sagt upp mig och startat eget. Föreläsare och Programansvarig för diplomutbildningen Marknadskommunikation på Berghs.

Fakta

Namn: Karin Setréus
Ålder: 29 men blir 30 i år
Bor: Gärdet i Stockholm
Familj: Nygift, så nu har jag man
Gör: Driver Brand Fans AB och är Programansvarig på Berghs
Meriter: Får ofta beröm för mina föreläsningar

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.