Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Resumé storsatsar på Månadens Kampanj – förnyar tävlingen

Publicerad: 3 Januari 2018, 09:33

Månadens Kampanj gör ett omtag.

Foto: Montage: Andreas Elgstrand.

Den ständigt pågående kommunikationstävlingen Månadens Kampanj får nya kategorier och inleder ett samarbete med Penetrace.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMånadens Kampanj

För att förbättra och modernisera tävlingen Månadens Kampanj gör Resumé ett rejält omtag. Förändringarna innebär följande:

- Vi skrotar kategorin digitalt. Anledningen till det är att i en digital tid är (nästan) allt digitalt.
- Vi inför kategorin ljud. Till den räknas kommersiellt innehåll som framförts i linjär radio, webbradio eller en podcast. Alltifrån en traditionell radiospot till en jingel eller en specialskriven reklamfilmslåt kan vara med och tävla.
- Vi inför kategorin sociala medier. Hit räknas inlägg, filter, stunts eller videos där ett varumärke är avsändare och som publicerats i ett socialt medium som till exempel Twitter, Facebook, Instagram och Snapchat.
- Vi utökar kategorin alternativa media till att även omfatta innovation. Den nya kategorin blir således Alternativa Media/Innovation.
- Vi har förtydligat kriterierna för samtliga kategorier samt justerat reglerna en aning.
- Vi har ingått ett samarbete med Penetrace, som också samarbetar med bland andra Guldägget och Roygalan. Det innebär förenklingar både för de som skickar in tävlingsbidrag till oss och för våra jurymedlemmar.

– Månadens Kampanj är en av grundbultarna i Resumés varumärke och ska såklart hänga med sin tid. Vi vet hur viktig tävlingen är för byråerna. Därför satsar vi nu mycket kraft på att förbättra den ur alla möjliga aspekter, säger Yasmine Winberg, som är redaktör för Månadens Kampanj tillsammans med Julia Lundin och Thomas Nilsson.

Månadens Kampanj instiftades som ett sätt att ta tempen på svensk reklam och kommunikation löpande under året, vilket är unikt jämfört med andra tävlingar som belönar kommunikationsprojekt på årsbasis. Kontinuiteten i tävlingen gör den till en sporre för kontinuerlig förnyelse och förbättring.

Det är Resumés förhoppning att Månadens kampanj ska bidra till att Reklamsverige håller sig på tårna.

Inom kort offentliggörs årets deadlines och den nya juryn – håll utkik på sajten. Den som undrar något om den nya formen är varmt välkommen att höra av sig till Yasmine Winberg, Julia Lundin eller Thomas Nilsson.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.