Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Retailbyrån SRC vann Arla-uppdrag

Publicerad: 4 mars 2011, 08:28

Arla vill öka värdet på ost och mejeriförsäljningen i dagligvaruhandeln med 1,5 miljarder kronor. – Vi ska få svenska folket att dricka ytterligare ett glas mjölk och en skiva ost per person och vecka, säger Robert Kron, cd på SRC.


Ämnen i artikeln:

Arla

Uppdraget går ut på att skapa en vision för framtidens såväl som dagens mejeri- och ostavdelning.

– Det känns jätteroligt att vinna en pitch som vi arbetat intensivt med och att Arla uppskattat våra idéer. Nu ser vi fram emot den riktigt spännande och viktiga uppgiften att utveckla visionen för ost och mejeri i dagligvaruhandeln - något som faktiskt berör alla som handlar. Vi ska vara med och bidra till att få svenska folket att dricka ytterligare ett glas mjölk och en skiva ost per person och vecka. Det känns bra, säger Robert Kron.

Hur stort är uppdraget?
– Det vet vi inte i dagsläget.

Tidigare har SRC arbetat med bland annat Husqvarna, Felix, Önos, Ekströms och Svenska Spel.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Arla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.