Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 Mars 2011, 15:23
Returpack, som utmärkt sig med bland annat flera silverägg med sitt koncept ”Pantamera”, väljer Granath EuroRSCG som ny reklambyrå.
Under hösten har Returpack varit inne i olika byrådiskussioner, sedan 1999 har man haft SWE som byrå, vilket resulterat i flera guldäggsutmärkelser, och nu senast i 100 wattaren en nominering för långsiktig varumärkesvård. Nu står det klart att det blir Granath EuroRSCG som blir ny byrå för Returpack och Pantamera.
– Vi är fantastiska glad och stolta. Det här är något av ett drömuppdrag för oss. Vi gillar att ta tag i uppdragsgivare med sk lågintressefrågor där det ofta handlar om arbeta med attityder och att påverka beteende. Pantamera har ju genom åren gjort mycket bra reklam och det skall bli spännande att ta varumärket vidare och öka insamlandet, säger Göran Berggard projektledare på Granath i en kommentar.
Fakta
Returpack ägs av Sveriges Bryggerier, Livsmedelshandlarna samt Svensk Dagligvaruhandel. Varumärket Pantamera är en produktifiering av en handling – pantandet. 2010 låg Returpacks medieinvesteringar på 60 300 000 kronor, en ökning med drygt 17 miljoner kronor mot 2009, enligt Sifo reklammätningar.
Arbetsgrupp
Katarina Lundell , Marknadschef
Göran Berggard, Projektledare
Fredrik Espmark, CD
Maria Lamke, AD
Love Bing, Copywriter
Henrik Pruggler, Internetstrateg
Jennifer Schulze, produktionsledare
Tero Marjamäki