Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Returpack pantar ännu mera

Publicerad: 8 Mars 2011, 15:23

Returpack, som utmärkt sig med bland annat flera silverägg med sitt koncept ”Pantamera”, väljer Granath EuroRSCG som ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

PantameraGranath Euro RscgReturpack

Under hösten har Returpack varit inne i olika byrådiskussioner, sedan 1999 har man haft SWE som byrå, vilket resulterat i flera guldäggsutmärkelser, och nu senast i 100 wattaren en nominering för långsiktig varumärkesvård. Nu står det klart att det blir Granath EuroRSCG som blir ny byrå för Returpack och Pantamera.

– Vi är fantastiska glad och stolta. Det här är något av ett drömuppdrag för oss. Vi gillar att ta tag i uppdragsgivare med sk lågintressefrågor där det ofta handlar om arbeta med attityder och att påverka beteende. Pantamera har ju genom åren gjort mycket bra reklam och det skall bli spännande att ta varumärket vidare och öka insamlandet, säger Göran Berggard projektledare på Granath i en kommentar.

Fakta
Returpack ägs av Sveriges Bryggerier, Livsmedelshandlarna samt Svensk Dagligvaruhandel. Varumärket Pantamera är en produktifiering av en handling – pantandet. 2010 låg Returpacks medieinvesteringar på 60 300 000 kronor, en ökning med drygt 17 miljoner kronor mot 2009, enligt Sifo reklammätningar.

Fakta

Arbetsgrupp

Katarina Lundell , Marknadschef

Göran Berggard, Projektledare

Fredrik Espmark, CD

Maria Lamke, AD

Love Bing, Copywriter

Henrik Pruggler, Internetstrateg

Jennifer Schulze, produktionsledare

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.