Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Reuben Sallmander hjälper Svenska Spel

Publicerad: 18 maj 2009, 13:41

Svenska Spel släpper en ny variant av TIA-lotten. Medievalet blev radio och butik. I spotarna hörs skådespelaren Reuben Sallmander.


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Den nya lotten heter TIA Kalasvinsten. Lotten ska säljas in med hjälp av radiospotar och butiksmaterial. Bakom det grafiska manéret, butikskommunikationen samt radiospotarna står Svenska Spels reklambyrå Scandinavian Retail Center, SRC, i Helsingborg. SCR har uppdraget för alla Svenska Spels lotter utom Triss.

– Vi har valt att satsa på kombinationen radio och butik för att bredda vår kommunikationsplattform och det blir ett unikt samarbete med radio för Svenska Spels del. Fördelarna är många, inte minst stör vi inte de andra kommunikationskanalerna som till exempel Triss-skrapet i TV4 varje dag, säger André Lindgren, projektledare för Lotter på Svenska Spel.  

Kampanjen fokuserar på födelsedagar och Svenska Spel vill koppla samman spänningen av att skrapa lotter till glädjen av att fylla år. Något som kommer att synas tydligt i butik under kampanjperioden.
– Hela konceptet bygger på kalas. Det skall vara ballonger, serpentiner och väldigt mycket kalaskänsla i butikerna under lanseringen.

Kalasvinsten bygger på att man kommer att kunna skrapa fram 10 000 kronor på sin födelsedag i mellan 5 och 10 år. Hur många år det blir avgörs i en direktsänd radiodragning.

– Vi gör stora investeringar i detta och kommer att gå i Mix Megapol över hela landet. Tanken är att denna lott ska vara ett komplement till Triss och TIA Stjärnvinsten.

Radiospotarna med Reuben Sallmander kommer att gå i Mix Megapol och Radio Rix under hela året.

Lyssna på radiospoten

Svenska Spel

SRC:s arbetsgrupp:
Kundansvarig: Addi Runolfsdottir, Creative Director: Robert Kron, Art Director: Andreas Lindén, Copy: Alexander Tabbah, Graphic Design: Mikael Sjögren, Projekt- och produktionsledning: Jenny Carlsson

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.