Reklam
Revanschen: DDB drar ifrån i Månadens kampanj
Publicerad: 16 mars 2017, 07:57
Daidalos Darknet-kampanj och Delicatos Fakenews-kampanj utgör två av DDB:s vinster hittills i år.
Tre månader in på 2017 och DDB Stockholm leder byråtoppen i överlägsen stil. Det är vinster i print, digital och utomhus som gett placeringen.
DDB Stockholm hamnade utanför pallplats under förra årets sammanräkning av Månadens kampanj. Efter Åkestam Holst, Volt och Forsman & Bodenfors. DDB lyckades knipa vinsten i utomhuskategorin.
2017 har börjat bättre. Hittills i år har kategorierna film, utomhus, print och digital haft genomgångar. DDB har tagit förstaplatsen i tre av de fyra. Delicato i print, McDonalds i utomhus och Daidalos i digital. Forsman & Bodenfors tog förstaplatsen, för Telia, i första filmomgången.
Ännu har Månadens inte haft möten för design, pr, content och alternativ media.