Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Revolvermän för Polarpriset

Publicerad: 23 Augusti 2010, 09:51

På måndag delas Polarpriset ut i Stockholm. Priset, som är ett internationellt musikpris instiftat av Stikkan Anderson 1989, går i år till Ennio Morricone. Här är kampanjen inspirerad av den italienska kompositören.


Ämnen i artikeln:

Storåkers McCannPolarpriset

Som vanligt är det Storåkers McCann som ligger bakom kampanjen för Polarpriset.

I reklamfilmen, som kommer att visas under nästa helg på två filmfestivaler som Polarpriset har arrangerat ihop med SF och Filminstitutet tillsammans med filmer som Morricone satt sin prägel på, står revolvermän, med pistolerna riktade mot varandra. Ljudet i bakgrunden- en soullåt, vilken får en revoverman att gå i taket:
 ”I can’t take this crap anymore, when is he coming back?”

Filmen syftar till att visa på att de klassiska westernfilmerna inte varit mycket, utan just Ennio Morricones musikslingor och att han är här på måndag för att ta emot sitt pris.

– Det var egentligen ganska enkelt att komma på idén till filmen- karln är ett geni, och utan hans musik till spaghettiwesternfilmerna vore de ganska platta, och det var också det vi ville visa med den här filmen, säger Henric Almquist, ad på Storåkers McCann till Resume.se.

Fakta

Ad: Henric Almquist
Copy: Hanna Belander
Produktionsledare: Mirja Hjelm
Projektledare: Emma Pernald
Regissör: Robert Jitzmark /Camp David
Producent: Peter Kydd

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.