Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Rietz bjuder branschens kreatörer på bio

Publicerad: 15 september 2009, 09:13

Hyperaktuella reklamfilmsdokumentären Art & Copy beskriver den kreativa revolutionen som förflyttade hela branschen. Nästa vecka bjuder Sveriges Kommunikationsbyråer på gratisvisning i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Sveriges KommunikationsbyråerBjörn Rietz

Björn Rietz.

Mad Men – beyond.
Nu får svenska reklambranschen chansen att se Doug Prays nya dokumentär Art & Copy.

Sveriges Kommunikationsbyråer – the organization formerly known as Reklamförbundet – arrangerar en specialvisning på torsdag nästa vecka i Stockholm, i samband med eventet Ta bussen till Cannes.

Art & Copy beskriver reklambranschens utveckling från 60-talet och framåt, en tid i branschen som speglade den allmänna tidsandan och beskrivs som den kreativa revolutionen.   

Legendariska kreatörer som George Lois, Mary Wells, Dan Wieden, Lee Clow, Hal Riney vittnar om hur en hel bransch transformerades från medioker till virtuos, fylld av ett överdådigt självförtroende; som sedan dess cementerats som självbild.

De har själva signerat kampanjer som "Just Do It" "I Love NY," "Where's the Beef?," "Got Milk" och "Think Different.

Varför tar ni hit filmen?
– Vi vill hela tiden sprida kunskap om vad reklam kan åstadkomma för företag och organisationer. Den här dokumentärfilmen sammanfattar på ett bra och intressant sätt den moderna reklamens historia ända fram till idag. Därför var det en självklarhet för oss att se till att få filmen till Sverige och dessutom extra roligt att vi blir det första land som visar den utanför USA, säger Björn Rietz, vd på Sveriges Kommunikationsbyråer

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.