Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Rihannas nya reklam – för sexig

Publicerad: 4 juni 2014, 12:14

Den "alltför sexiga" annonsen.

En nästan naken Rihanna sittandes på golvet med benen lutade mot en gigantisk parfymflaska. Det blev för mycket för brittiska "The advertising standards authority" (ASA) – som beslutade att förbjuda annonsen för stjärnans nya parfym på platser "där barn kan se den".


Ämnen i artikeln:

Rihanna

ASA anser att annonsen är "sexuellt provokativ", men inte nedvärderande för kvinnor. Britterna tog beslutet efter en anmälan inkommit, rapporterar Daily Mail.  

I ett uttalande ska de ha sagt:  

"Även om vi inte anser att bilden överdrivet sexuell, tycker vi att Rihannas pose, med benen i luften, är provocerande. På grund av detta och det faktum att Rihanna verkar vara naken, med undantag från höga klackar, drog vi slutsatsen att annonsen är sexuellt antydande och borde placeras på sådana ställen där risken begränsas att den ses av barn."  

Företaget bakom parfymen, Parlux Fragrances, menar att Rihanna är känd för sina provocerande låtar och person – vilket annonsen försökte fånga, enligt Daily Mail.  

Vem som ska bestämma på vilka platser barn kan se annonsen eller inte är ännu oklart.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Rihanna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.