Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Riktigt läckra bilder"

Publicerad: 18 april 2008, 11:33

Västerås SK siktar mot superettan. Med unga hungriga spelare, en ny arena – och en reklamkampanj som ska skapa drag kring fotbollen i stan. – Riktigt läckra bilder, säger anfallsstjärnan Patrik Grönvall till VSK:s hemsida.


En av annonserna i kampanjen.

En annan av annonserna i kampanjen.

Västerås SK har fört en tynande tillvaro de senaste åren och den allsvenska sejouren i slutet av 90-talet känns avlägsen för laget som numera återfinns i division 1 norra.

Men nu nysatsar klubben för att vandra uppåt i seriesystemet. Generationsväxlingen i laget och den nya arenan Swedbank Park, med plats för 7 044 åskådare, innebär en nystart – och målet är att nå superettan.

Även reklamkampanjen inför årets säsong är ambitiös. Byrån Care of Haus, som sponsrar klubben, ligger bakom de nya reklambilderna som ska profilera VSK:s unga stjärnor över hela stan. Budskapet är "Nya tider" och "Nya krafter".

På annonserna syns Patrik Grönvall,  Temesgen Berhane, Robin Blommé och Daniel Gustavsson – en kvartett som symboliserar det nya unga VSK.

– Jag tycker att bilderna på spelarna blev väldigt bra. Jag hoppas att de bidrar till mer publik på matcherna, säger Patrik Grönvall, en gång i tiden i AIK, till vskfotboll.nu.

Robert Brodén, projektledare på Care of Haus, är också nöjd med kampanjen. Plåtningen som tog en halv dag att genomföra ägde rum på Swedbank Park.

– Vi gör kampanjer och insatser för VSK då och då. Den här gången blev det riktigt bra, tycker vi. Vi ville få det att vara lite tufft och häftigt och visa att här händer det något, att det är drag. Vi vill öka intresset för VSK som med unga spelare och en ny arena är på frammarsch. Och med de här bilderna vill vi nå en ny målgrupp med lite yngre personer, säger Robert Brodén.

VSK:s premiär äger rum på söndag mot IF Sylvia.

Arbetsgrupp på Care of Haus

Robert Brodén, projektledare, Anders Gidlund, ad, Christian Evers, fotograf och Andreas Östman, cd.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.