Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Rippler lanserar healthcare-byrå

Publicerad: 14 juni 2018, 12:06

Katrin Ludvigsson, grundare, Rippler Communications, Lina Ekros, vd Rippler Healthcare och Åsa Wilde, grundare, Rippler Communications .

Kommunikationsbyrån Rippler startar dotterbyrån Rippler Healthcare. Den nya byrån kommer att ledas av Lina Ekros.


Ämnen i artikeln:

Rippler CommunicationsReklam

Sedan flera år tillbaka jobbar Rippler Communications med en handfull kunder inom läkemedels-, sjukvårds- och hälsobranschen. Bland annat har byrån uppdrag för Gedeon Richter Nordics, Abbott Diabetes Care och BioGaia.

Efter att ha sett en ökad efterfrågan från kunderna inom segmentet väljer man nu att starta en dotterbyrå som helhjärtat ska jobba med kunderna - Rippler Healthcare. Dotterbyrån kommer att ledas av Lina Ekros.

– Ända sedan jag började på Rippler för åtta år sedan har jag arbetat med uppdragsgivare inom läkemedels- och hälsobranschen. Det känns som ett naturligt steg att vi tar ett krafttag om erbjudandet med all den kunskap vi har med oss. Nu är vi full gång med rekryteringen av fler seniora pr- och kommunikationskonsulter med spetskompetens inom området, säger Lina Ekros.

Inledningsvis ser Lina Ekros en personalstyrka om tre till fem personer för att därefter växa organiskt i takt med kunduppdragen. Hon berättar för Resumé att många kunder inom healthcare vill satsa mer på digital kommunikation, något hon upplever segmentet legat efter i bland annat på grund av de etiska riktlinjer varumärkena måste förhålla sig till.

Ser du någon utmaning i att varumärken på ett generellt plan tar ut svängarna i sin digitala kommunikation medan healthcare-branschen är beroende av att signalera trovärdighet?

– På dagens marknad måste man göra det för att skapa dialoger och relationer av olika slag. Parallellt med att företagen och organisationerna sitter på stor kunskap som behöver komma människor tillhanda. Vi kommer fokusera mycket på att hjälpa våra kunder att använda sig av digitala kanaler på ett sätt som är både trovärdigt och igenkännande, och samtidigt håller sig inom regelverkets väggar.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.