Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Risifrutti vill lyfta glädjen i sporten

Publicerad: 22 april 2016, 14:40

Med ett omarbetat koncept och en färsk reklamfilm vill Risifrutti förmedla glädje och lekfullhet i sporten. Med den nya touchen hoppas man inspirera barn och unga.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiRisifrutti

Saatchi & Saatchi har jobbat fram ett nytt koncept för Risifrutti, och nu har de även kommit ut med en reklamfilm. Med det nya konceptet vill man lyfta glädjen i sport och rörelse för att inspirera barn och unga att röra på sig mera. Risifrutti har även tidigare haft en sportig inriktning, men det nya är att man vill undvika prestationshets och istället fokusera på glädje och lekfullhet.

– Trenden vi ser idag är att fler ungdomar slutar med idrotten för att det ska presteras i allt tidigare åldrar. Vi vill att Risifrutti ska fungera som en motpol till tränings- och prestationshetsen genom att uppmana unga att göra sin grej. Man behöver inte lyssna på allt som vuxna tycker man borde göra, det viktigaste är att man gör det som man tycker är kul, säger Joakim Wictorin, marknadschef på Orkla Foods Sverige, i ett uttalande.

I filmen medverkar fotbollsstjärnan Marta Vieira da Silva, en person som sällan figurerar i reklamvärlden.

– Vanligtvis när jag får frågan om att vara med i reklam handlar allt om fotboll och sport. Men det här handlar inte bara om fotboll och sport. Ingen vet vad jag gör efter träning och utanför planen så det är kul att människor får se en annan bild. Och budskapet är så bra. Att inspirera yngre människor att röra på sig, det vill jag göra, säger Marta Vieira da Silva.

Se nya reklamfilmen längre ner i artikeln.

Arbetsgrupp:
Saatchi & Saatchi:
Felix Nilsson - Art Director
Daniel Jakobsson - Copywriter
Gustav Egerstedt - Creative Director
Rebecca Lundin - Planner
Jonas Broden - Projektledare
Nina Öhagen - Produktionsledare

Produktionsbolag Folkefilm:
Johan Tappert - Regissör
Joi Persson - Producent

Orkla Foods Sverige, Risifrutti:
Joakim Wictorin - Marknadschef Orkla Foods Sverige
Alia Jassim - Brand Manager Orkla Foods Sverige

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiRisifrutti

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.