Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Risk för ångest över missat Guldägg? Ring krislinjen The Creative Number

Publicerad: 4 Maj 2017, 07:31

Foto: Simon Kraft

Riskerar du att få dina Guldäggsdrömmar krossade finns nu The Creative Number för att skänka stöd och förståelse. Bakom idén står Simon Kraft, ad på Edelman Deportivo.


Ämnen i artikeln:

ReklamGuldäggetEdelman DeportivoGuldägget 2017

Känner du att du skulle drabbas av en personlig kris om din kampanj inte tar hem ett efterlängtat Guldägg under kvällens gala? Lugn. Simon Kraft, art director på Edelman Deportivo, har, fristående från byrån, tagit fram The Creative Number för kreatörer i kris.

Numret är speciellt framtaget för Guldägget och har öppet i ett par dagar framöver för att ge kreatörer en chans att ventilera sin frustration över uteblivna guldägg.

– Numret är tänkt att kunna användas under eller kort efteråt Guldäggsgalan för alla som kanske känner en smärre förvirring över att de inte mötte sina egna förväntningar. Då kan du ringa numret och bara snacka lite och få höra att det kanske inte alls är dig det är fel på. Det är snarare branschen eller något annat som du inte kan rå för, säger Simon Kraft.

Är det här en speciell nervositet för reklambranschen?

– Som reklamare och kreatör kan man ofta känna att man inte är på rätt väg eller om man håller på med det man vill göra. En förlust i Guldägget kan förlösa de känslorna och då kan det vara bra att ha en hotline man kan ringa för att få lite pepp. Det är inte alltid lätt att få det stödet från någon som befinner sig utanför branschen.

Hur många av de på plats tror du är övertygade om att just deras kampanj kommer ta hem ett Guldägg?

– I allmänhet är nog folk ganska medvetna om vilka kampanjer som är bättre än andra. Förhoppningsvis är det inte alltför många som blir besvikna men det finns förmodligen några som får se sina förhoppningar krossade, avslutar Simon Kraft.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.