Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 juni 2013, 07:30
Altors nya hemsida – framtagen av Great Works
Nyligen lanserades Altors nya hemsida - som ett av många initiativ i riskkapitalbolagets nya kommunikationsstrategi.
Ämnen i artikeln:
Great WorksSyftet är att öppna upp och visa på hur riskkapital gör nytta, driver förändring och skapar starka svenska bolag.
– Att kommunicera har inte varit en av den här branschens styrkor, det är något vi vill ändra på, säger Tor Krusell, Informationschef på Altor och fortsätter:
– På grund av vår oförmåga att kommunicera, finns det förutfattade meningar om vad riskkapital är och hur det verkar, som inte stämmer. Vi ser den nya siten som en central punkt i visa vad vi verkligen bidrar med inom riskkapital i allmänhet och Altor i synnerhet, fortsätter Tor Krusell.
Den digitala strategin, designen och utveckling är allt framtaget av kommunikationsbyrån Great Works.
– När Altor kom med sin utmaning till oss, började vi med att titta på andra branscher som lyckats skapa engagemang via transparens och öppenhet. Det blev vår utgångspunkt i detta första steg i en starkare digital närvaro för Altor, säger Caroline Deas Ehrnvall, Account Manager på Great Works.
Sajten, som anpassas automatiskt till smarta telefoner, surfplattor och traditionella datorskärmar, visar konkreta exempel ur portföljbolagens vardag parallellt med nyckeltal och statistik. Dessutom presenteras filmer och pedagogiska bilder om hur riskkapital verkar och gör nytta. Fördjupande delar har lagts i PDF- format, vilket gör att sidan inte dränks i information utan blir lättnavigerad och enkel att ta till sig.
– Altor är ett klockrent exempel på bolag som förstår nyttan av innovation och öppenhet. Vi hoppas fler riskkapitalbolag vågar, säger Petronella Panérus, vd på Great Works.
Ämnen i artikeln:
Great Works