Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

River vinner Norden-uppdrag för Philips-bolag

Publicerad: 7 Mars 2014, 15:32

Zeke Tastas.

Foto: Stefan Borgius.

Intellecta-bolaget River vinner WOOX Innovations, vilket är ett dotterbolag till Philips som säljer och marknadsför bolagets audio-produkter i Norden. Uppdraget går ut på att hantera företagets digitala kommunikation i Norden.


Ämnen i artikeln:

PhilipsRobert AnderssonZeke TastasRiverIntellecta

– River imponerade som byrå, i bredd såväl som djup, men det som  avgjorde var hur skickligt teamet balanserade kreativ spets med  strategisk förståelse, säger Åsa Skogström, digital marketing manager på WOOX Innivations i en kommentar.

Philips kontaktade många byråer och gick vidare med sex av dessa till en avgörande pitchrunda.

–  Det var länge sen jag ville vinna något så mycket som jag ville vinna  Philips, säger Richard Teroni, planning director och founding partner på  River i en kommentar.

Han ledde River-pitchen ihop med kreatören Zeke Testas.

Samarbetet har redan dragit igång – de första kampanjerna rullas ut under våren.

–  Detta är en drömvinst, både vad gäller varumärket och produkterna. Den  bekräftar vår expertis inom B2C och sätter vår kunskap om content och  spridning i fokus, säger Robert Andersson, vd för River i en kommentar.

Intellecta-koncernen äger River sedan januari – byrån har idag kunder som Nike, KLM, Electrolux, SAS och Nokia.

Arbetsgrupp:
Richard  Teroni, Planning Director
Nicolas Belloni, User Experience Director
Oscar Elfner, Projektledare
Zeke Tastas, Creative Director
Robert  Andersson, Kundansvarig
Jessica Stiller, Produktionsledare

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.