Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Rivers Kleerup-kampanj för Philips

Publicerad: 2 Juli 2014, 09:08

Intellecta-ägda River med dess cd Zeke Tastas i spetsen är aktuellt med en nordisk högtalarkampanj för Philips där bland annat Andreas Kleerup medverkar.


Ämnen i artikeln:

PhilipsZeke TastasRiverAndreas Kleerup

Kampanjens budskap lyder: "Have a tilted summer" och rör den portabla högtalaren DOT SB2000B/OO samt hörlurarna CitiScape Foldie.

En rad stockholmsprofiler medverkar i kampanjen, däribland tatueraren Erik Lööf, bloggaren Amanda Berg, DJ-duon Y+M och artisten Andreas Kleerup.

- Han är ett musikaliskt geni och en färgstark karaktär, värden som ligger exakt i linje med de vi vill tillföra Philips hörlurar och högtalare, säger Jacob Axelsson, Nordic Marketing Manager för Woox Innovations, som marknadsför och distribuerar Philips audioprodukter i Norden.

Filmen utspelar sig under en efterfest på en surrealistisk herrgård och avslutas med att Andreas Kleerup snickrar ihop en låt genom högalarna – DOT-högtalarna sätts på och av genom att vända högtalarna upp och ned.

- Philips ska göra färgstark och lekfull kommunikation som förmedlar lika mycket produkt som varumärke, lika mycket känsla som förnuft, säger Zeke Tastas, cd på River i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.