Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 Juli 2014, 09:08
Intellecta-ägda River med dess cd Zeke Tastas i spetsen är aktuellt med en nordisk högtalarkampanj för Philips där bland annat Andreas Kleerup medverkar.
Kampanjens budskap lyder: "Have a tilted summer" och rör den portabla högtalaren DOT SB2000B/OO samt hörlurarna CitiScape Foldie.
En rad stockholmsprofiler medverkar i kampanjen, däribland tatueraren Erik Lööf, bloggaren Amanda Berg, DJ-duon Y+M och artisten Andreas Kleerup.
- Han är ett musikaliskt geni och en färgstark karaktär, värden som ligger exakt i linje med de vi vill tillföra Philips hörlurar och högtalare, säger Jacob Axelsson, Nordic Marketing Manager för Woox Innovations, som marknadsför och distribuerar Philips audioprodukter i Norden.
Filmen utspelar sig under en efterfest på en surrealistisk herrgård och avslutas med att Andreas Kleerup snickrar ihop en låt genom högalarna – DOT-högtalarna sätts på och av genom att vända högtalarna upp och ned.
- Philips ska göra färgstark och lekfull kommunikation som förmedlar lika mycket produkt som varumärke, lika mycket känsla som förnuft, säger Zeke Tastas, cd på River i en kommentar.
Karl-Johan Byttner