Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Rivstart för sociala medier-byrån Patchwork

Publicerad: 2 Juli 2012, 12:48

Emma Blom, vd för Patchwork.

(UPPDATERAD) Den danska sociala medier-byrån Patchwork har fått en stark start i Sverige. Nu rekryterar byrån ytterligare efter att kundstocken utökats.


Ämnen i artikeln:

Patchwork

Patchwork, som är stora på marknadsföring av sociala medier på den danska  marknaden, öppnade nyligen kontor i Sverige. Emma Blom, tidigare vd för Infopaq leder den svenska verksamheten.

Patchwork har redan hunnit få tre kunder på den svenska marknaden – Falcon Beer, Colgate Palmolive och Bosch (nordiska uppdraget). Dessutom är man med och jobbar med Carlsberg globalt.

Byrån har fyra medarbetare i Sverige för närvarande, men den siffran ska dubbleras i år. Patchwork har flera kunder på ingång och behöver mer folk.

Hon menar att många företag nu efterfrågar en mer koordinerad sociala medier-strategi för hela Norden.

Patchwork jobbar med "engagement" i sociala medier.

– Metoden fungerar bevisligen och många företag vill ha särskild hjälp med att bli bättre i sociala medier, säger Emma Blom.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Patchwork

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.