Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 juli 2012, 12:48
Emma Blom, vd för Patchwork.
(UPPDATERAD) Den danska sociala medier-byrån Patchwork har fått en stark start i Sverige. Nu rekryterar byrån ytterligare efter att kundstocken utökats.
Ämnen i artikeln:
PatchworkPatchwork, som är stora på marknadsföring av sociala medier på den danska marknaden, öppnade nyligen kontor i Sverige. Emma Blom, tidigare vd för Infopaq leder den svenska verksamheten.
Patchwork har redan hunnit få tre kunder på den svenska marknaden – Falcon Beer, Colgate Palmolive och Bosch (nordiska uppdraget). Dessutom är man med och jobbar med Carlsberg globalt.
Byrån har fyra medarbetare i Sverige för närvarande, men den siffran ska dubbleras i år. Patchwork har flera kunder på ingång och behöver mer folk.
Hon menar att många företag nu efterfrågar en mer koordinerad sociala medier-strategi för hela Norden.
Patchwork jobbar med "engagement" i sociala medier.
– Metoden fungerar bevisligen och många företag vill ha särskild hjälp med att bli bättre i sociala medier, säger Emma Blom.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Patchwork