Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Rivstart för Volvo

Publicerad: 15 juni 2014, 09:10

Jean Claude Van Damme i Volvos kampanj.

Nu presenteras de första nomineringarna i Cannes Lions 2014. I Direct får Sverige sju nomineringar, varav två går till årets storfavorit F&B och Volvo Trucks. – Spännande. Vi har höga förväntingar på veckan, säger Björn Engström, copy på byrån.


Ämnen i artikeln:

Abby NormÅkestam HolstDDBCannes Lions 2014Forsman & Bodenfors

De svenska byråerna skickade in 60 bidrag i Direct-kategorin. Sju har alltså blivit nominerade. Det är Forsman & Bodenfors, Åkestam Holst, Abby Norm och DDB Stockholm som kan hålla tummarna inför prisutdelningen.

Två av nomineringarna går till filmerna som presenterar Volvo Trucks nya modell.
– Att vi är nominerade även i Direkt beror på att det är en riktad kampanj direkt till lastbilschaufförerna. Det står i riktlinjerna för juryn att det ska vara just en riktad kampanj, även om vi i det här fallet använder en annan medielösning än vad som normalt är brukligt i direktmarknadsföring, säger Björn Engström.

Alla nominerade
   KampanjAnnonsörByråSAY IT WITH A BEDIKEAÅKESTAM HOLST StockholmARE YOU KLAUS-HEIDI?LUFTHANSADDB STOCKHOLM THE RAG BAGUNIFORMS FOR THE DEDICATEDDDB STOCKHOLM PHOTOSHOP LIVE - STREET RETOUCH PRANKADOBEABBY NORM StockholmLIVE TEST SERIESVOLVO TRUCKSFORSMAN & BODENFORS GothenburgLIVE TEST SERIESVOLVO TRUCKSFORSMAN & BODENFORS GothenburgTHE RAG BAGUNIFORMS FOR THE DEDICATEDDDB STOCKHOLM

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.