Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 juni 2014, 09:10
Jean Claude Van Damme i Volvos kampanj.
Nu presenteras de första nomineringarna i Cannes Lions 2014.
I Direct får Sverige sju nomineringar, varav två går till årets storfavorit F&B och Volvo Trucks.
– Spännande. Vi har höga förväntingar på veckan, säger Björn Engström, copy på byrån.
De svenska byråerna skickade in 60 bidrag i Direct-kategorin. Sju har alltså blivit nominerade. Det är Forsman & Bodenfors, Åkestam Holst, Abby Norm och DDB Stockholm som kan hålla tummarna inför prisutdelningen.
Två av nomineringarna går till filmerna som presenterar Volvo Trucks nya modell.
– Att vi är nominerade även i Direkt beror på att det är en riktad kampanj direkt till lastbilschaufförerna. Det står i riktlinjerna för juryn att det ska vara just en riktad kampanj, även om vi i det här fallet använder en annan medielösning än vad som normalt är brukligt i direktmarknadsföring, säger Björn Engström.
Alla nominerade
KampanjAnnonsörByråSAY IT WITH A BEDIKEAÅKESTAM HOLST StockholmARE YOU KLAUS-HEIDI?LUFTHANSADDB STOCKHOLM THE RAG BAGUNIFORMS FOR THE DEDICATEDDDB STOCKHOLM PHOTOSHOP LIVE - STREET RETOUCH PRANKADOBEABBY NORM StockholmLIVE TEST SERIESVOLVO TRUCKSFORSMAN & BODENFORS GothenburgLIVE TEST SERIESVOLVO TRUCKSFORSMAN & BODENFORS GothenburgTHE RAG BAGUNIFORMS FOR THE DEDICATEDDDB STOCKHOLM
Fredrik Thambert