Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Robbies feta reklamkontrakt

Publicerad: 18 mars 2010, 10:32

Ögonblick i vardagen. Det lyfter Nikon fram i sin nya multinationella kampanj, signerad nyförvärvade byrån Jung Von Matt.


Ämnen i artikeln:

Nikon

Tidigare har det handlat om tekniska egenskaper, och pris. Nu står fotoögonblick i centrum när Nikon utökar parollen- ”I hjärtat av bilden. ”
– Det är spännande och mycket roligt med en stor europeisk kampanj som kommunicerar Nikons kärnvärden. Alla, oavsett kön eller ålder, kan känna igen sig i dessa fotoögonblick. Dessutom får européerna en samstämmig känsla av Nikon oavsett vilket land man befinner sig i, vilket är viktigt i värld som blir allt mindre med resor och internet, säger Irena Strozyk, marknadskoordinator på Nikon Sverige.

En av frontfigurerna i nya kampanjen är artisten Robbie Williams.  Den gemensamma faktorn i kampanjen är dock fotoögonblicket- där fotografen lyfts fram som en del av bilden.

Kampanjen fokuserar också på kameratillverkarens senaste kollektion av kameror. Med payoffer som “Jag är en super-zoomer” och “Jag är attraktiv” vill man lyfta fram kamerornas nyckelegenskaper och fördelar till konsumenterna.
– Vi hoppas att denna kampanj kan hjälpa oss att bredda varumärket Nikon till en Europeisk målgrupp. Genom att påminna kunderna att de är i hjärtat av bilden vill vi ge en ny förståelse för fotografering, säger Birgitta Olson, marknadsdirektör på Nikon Europa.

Kampanjen kommer att gå på tv, i print, utomhus och på webben i Europa och Sydafrika, med start i Frankrike. Reklambyrå är Jung Von Matt.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Nikon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.