Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Robert Gustafsson ska lyfta Media Markt

Publicerad: 9 November 2009, 13:20

I dag inleds ett samarbetet mellan elektronikkedjan Media Markt och komikern Robert Gustafsson. Under en dryg månad ska fyra påhittade karaktärer besöka varuhusen.


Ämnen i artikeln:

Media MarktRobert Gustafsson

Nya kampanjen med Robert Gustafsson.

– Robert har fått fritt spelrum angående karaktärerna. Redan på idéplanet var de väldigt roliga. Han tar vardagliga, och inte så vardagliga, pinsamheter till helt nya nivåer, säger André Wedin, marknadschef, Media Markt, till Resume.se.

Karaktärerna kommer att gestaltas av Robert Gustafsson själv. Reklamfilmerna spelades in på Stiller Studios på Lidingö Stockholm. André Wedin beskriver hur en Nicke Nyfiken typ kommer att inleda kampanjen. Han har precis fått ett teknikintresse.

– De andra karaktärerna är en ”doer”, som gillar att snacka, en ”Reclaimare”, som har dreads och gillar reggae-musik. Sist men inte minst är det en 93-årig herre som ser på tekniken med något nonchalanta ögon.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Scholz & Friends Stockholm och ska visas på tv fram till lucia. Samarbetet kan komma att resultera i ännu fler karaktärer.

Vad tycker Peter Antoine om er nyrekrytering?

– Han var ju vår första frontfigur som nu har fått väldigt fint sällskap. Robert Gustafsson är en av Sveriges bästa komiker så jag tror bara att han är nöjd, skrattar André Wedin.

Matilda Sundåker


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev