Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Robert i bästa Indiana Jones-stil

Publicerad: 2 maj 2008, 07:31

Hösten 2007 lanserade Boxer ” Roberts värld”. Bakom det nya konceptet stod reklambyrån Abby Norm. Nu spelar frontfiguren Robert huvudrollen i nya äventyrsfilmer.


Bild från inspelningen.

Kampanjen, som startar nästa vecka, kommer att gå brett. Liksom vid tidigare kampanjer väljer Boxer en mediastrategi bestående av tv, web, åf-annonsering och butik. Denna gång backar de dessutom upp med aktiviteter på bio och kundaktiviteter som tydligt är länkade till kampanjen.
– Det känns som en riktigt, riktigt, stark integrerad kampanj, säger Karin Friis, marknadskommunikationschef på Boxer, i en kommentar.

Det var förra året som Abby Norm och Boxer lanserade ”Roberts Värld”, ett koncept som även den nya kampanjen bygger på. Konceptet skulle ta Boxer bort från diskussionen om analog eller digital tv och istället få kunderna att se hela det utbud Boxer erbjuder. Den nya kommunikationen lyfte temat ”enklaste vägen till den bästa tv-upplevelsen”.

Bild från inspelningen.

– Robert har blivit digital-tv med hela folket. Han är en ikon för en hel bransch, igenkänd av alla. Det är Boxer eller Robert osäkra tv-kunder frågar efter när de knallar in hos radiohandlaren. Den positionen vill vi självklart försvara. Nyförsäljningen får aldrig stanna av. Men det handlar också väldigt mycket om att utveckla kontakten med våra 700 000 kunder och få dem att komplettera och uppgradera sitt tv-utbud i hemmet och på landet, säger Karin Friis.

I den nya kampanjen syns Robert som Indiana Jones. Det är ett klassiskt äventyrstema som tar draghjälp av filmen ”Indiana Jones och kristallskallens rike” som har svensk premiär den 22 maj.

Bild från inspelningen.

Kampanjen kommer att gå i två veckor utomhus och fram till och med augusti på tv och i övrig media. Kampanjen kommer också att ligga i reklamblocket till Indiana Jones-filmen på bio. Totalt rör det sig om en reklamfilm på 45 sekunder och två kortare versioner på 20 sekunder vardera.

– Boxer kommer att sponsra lanseringen av filmen och kommer att ligga i reklamblocket till filmen under hela spelperioden. Roberts röst kommer också att höras precis innan filmen där han önskar tittarna en trevlig biostund, säger Elin Tjernström, produktionsledare på Abby Norm.

Abby Norm har även spelat in filmer som kommer att släppas i sommar och i höst.

Läs även: Ny Boxerkampanj från Abby Norm

Boxer

Marknadskommunikationschef: Karin Friis
Varumärkesansvarig: Johanna Linde
Byrå: Abby Norm
Arbetsgrupp: Anders Knutsson projektledare, Elin Tjernström produktionsledare, Emil Frid ad, Thomas Jansson copy, Oskar Hellqvist web-ad, Bjarne Högman grafisk formgivare
Byråproducent: Mary Lee Sjönell , Made by Copeland
Filmbolag: Flodell Film
Regi: Fredrick Falck
Producent: Tobias Reiner

Animationsbolag: Milford Film

vfx supervisor:  John Roxenhed
 Mediabyrå: Maxus
Lina Linden
Musik: Plan 8

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.