Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Rockigt värre Tackolov

Publicerad: 16 mars 2009, 08:40

Tackolov fick i uppdrag av KF Fastigheter att ta fram en plan för hur KF under året ska locka folk till företagets köpcentrum i Malmö, Göteborg och Karlskrona. Första kampanjen fokuserar på rock.


Ämnen i artikeln:

Tackolov

”March Madness i centrum” heter kampanjen som ska få folk att strömma till.

Med hjälp av ny shoppingmusik, nydanade ansiktsmålning för barnen samt en Guitar Hero-turnering i centrumen ska byrån Tackolov få fler att hitta till KF:s tre köpcentrum Jägerso Center i Malmö, Backa2 på Backaplan i Göteborg och Amiralen Köpcentrum i Karlskrona.

Tackolov tog fasta på tre punkter i sin marknadsföringsplan: aktiviteter och upplevelser i centrumen som målgruppen vill ha, kommunikation som förmedlar den upplevelsen redan i annonsen/ utskicket/radiospoten samt aktiviteter och kommunikation som går att leda vidare i försäljning.

Första kampanjen, som hade premiär i helgen, har rock som tema. Den syns som annonsering, radio, dr i form av backstage-pass samt vepor och aktiviteter i centrumen.

KF Fastigheter

Byrå: Tackolov
Uppdragsgivare: Cia Ekberg och Eva Roos
Arbetsgrupp: Anna Sjöberg projektledare, Marie Arvidsson operativ projektledare, Gustaf Boman ad, Anna Blixt copy, Carola Edlund formgivare/originalare
Fotograf: Niklas Palmklint
Event: Action People

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Tackolov

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.