Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Rockstjärnans hjärnblödning förstörde lansering

Publicerad: 29 April 2010, 07:19

Det har sina risker att använda medelålders glamrockare i sin reklam. Procter & Gambles nylanserar hårschampo Pantene med världens första reality-tv-reklam. Förstapriset var Poisonsångaren Bret Michaels. I förra veckan fick han en svår hjärnblödning.


Ämnen i artikeln:

Procter & Gamble

Bret Michaels.

I introduktionsfilmen uppmanar Bret Michaels och två representanter från Pantene folk att skicka in videos på sig själva där de förklarar varför de ska bli världens första ”reality hair star”.
I maj är, eller var, en final inplanerad och Procter & Gambles, som var först med branded entertainment, hävdar att kampanjen är världens första reality-tv-reklam.

Men nu har verkligheten tagit en vändning som Pantene inte hade planerat med. I förra veckan drabbades Michaels av en svår hjärnblödning och hans tillstånd är fortfarande kritiskt.

Den långhårige och 47-årige glamrockaren var förstpriset i Pantenes tävling. Reality-deltagaren som övertygade bäst om varför han/hon är världens första ”reality hair star” skulle få leva rock’n’rolliv på turné med Michaels under hans sommarturné.

En talesperson för P & G, säger ”Vi önskar honom en snabb återhämtning och vi hoppas verkligen på det allra bästa.”

Alla är inte lika bedrövade över Michaels olycka. I en kommentar till Adages artikel om Pantenes nya kampanj skriver en Ellen Perless att hon, som creative director, var med och lanserade Pantene med klass, stil och Kelly LeBrock. ” There's nothing remotely classy about reality shows, or Bret Michaels.”, skriver Perless som enligt Linkedin i dag är frilansande creative director.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Procter & Gamble

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.