Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Röda Korset tillbaka till rötterna

Publicerad: 13 december 2012, 09:57

Stillbild från kampanjen.

Nu är det slut med tassandet runt den heta gröten. Röda Korset har putsat upp sin varumärkesplattform, och i den nya kampanjen visar de upp katastrofernas grymma verklighet. – Vi vågar vara allvarliga igen, säger marknadschefen Andreas Jansson.


Ämnen i artikeln:

Röda KorsetNaked

Här är Röda Korsets nya kampanj – den första som baseras på den uppdaterade varumärkesplattformen. Kampanjen, som kommer att gå i tv, print/utomhus och radio framöver är framtagen av Naked.

Läs mer om tänket bakom Röda Korsets uppdaterade varumärkesplattform, hur Johan af Donner-affären har påverkat organisationen och vad som är att vänta framöver i veckans nummer av Resumé. Ingen prenumeration? Lugn, det fixar du här.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Röda KorsetNaked

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.