Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Rodolfo vinner re:member som kund

Publicerad: 13 februari 2013, 15:02

Rudolfogrundarna Adam Lundberg och Ludwig Jonsson

Reklam- och innovationsbyrån Rodolfo har nu också vunnit uppdraget att få göra re:members största kampanj för året.


Kreditkortsföretaget EnterCard har efter en pitch mellan fyra byråer  valt  Rodolfo som vinnare i pitchen av reklamfilmer för  det egen-brandade kortet re:member.

– Rodolfo visade på ett annorlunda angreppssätt med både  kreativ höjd och strategiskt tänk som på ett naturligt sätt var en  vidareutveckling av vårt befintliga koncept. De gav dessutom  reklamfilmerna längre liv genom att redan i filmerna engagera målgruppen  för att sedan hämta hem allt digitalt, säger Anne Mette Krighaar Managing Director Sweden

Re:member har valt att inte gå i tv under en längre tid, men ska nu  göra ett större varumärkesarbete och kommer därför använda sig av TV som  en del av det. Första uppdraget blir att göra reklamfilmer som kommer  gå under våren.

– Vi har gjort många framgångsrika insatser under vårt första  år med Rodolfo och skapat en bra kombination av människor samt lyckats  utnyttja kraften i den kollektiva intelligensen som vi tror väldigt  starkt på, Det ska bli kul att få ta oss an den här utmaningen också,  säger Adam Lundberg, projektledare för re:member på Rodolfo.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.