Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 mars 2014, 15:21
Två av världens största fotbollsspelare genom tiderna, Pelé och Cristiano Ronaldo, möts i första klass på ett Emirates-plan. Kampanjen #alltimegreat är tänkt att skapa en rejäl diskussion i sociala medier om vem som egentligen är bäst genom tiderna.
Ämnen i artikeln:
Cristiano RonaldoEmirates-kampanjen går igång när det är lite drygt 70 dagar kvar till fotbolls-VM i Pelés hemland Brasilien.
Portugals lagkapten Cristiano Ronaldo har utsetts årets FIFA-spelare två gånger och spelar för Real Madrid, som sponsras av just Emirates.
Han medverkar i sitt tredje fotbolls-VM och har gjort över 100 landslagsmatcher sedan debuten år 2003.
Emirates offentliggjorde också samarbetet med den trefaldige VM-vinnaren Pelé i januari i år.
– Både Cristiano och Pelé är välkända världen över. Det är inte enbart för att deras namn och ansikten är synonyma med fotboll på högsta nivå, utan också för deras förmåga att inspirera och koppla ihop människor både på och utanför sportarenan, säger Boutros Boutros, Emirates divisional senior vice president of corporate communications and brand i en kommentar.
Emirates är involverat i mer än 200 sportevenemang per år.
Kampanjen ska visa flygbolagets ambition att inte bara transportera människor, utan också förena dessa genom sport och kultur.
– Cristiano Ronaldo är en ikon för den här generationens fotbollsfans och är ansedd som en av de främsta fotbollsspelarna genom tiderna. Han har slagit flera rekord och fått flera utmärkelser genom sin karriär men ändå fortsätter han att utmana sig själv för att nå nya höjder, säger Boutros Boutros i en kommentar.
Emirates har varit officiell Fifa-partner sedan år 2006 och har inte bara varit involverat i herr- och damfotbolls-VM, utan även U20- och U17-VM.
Fotbollsklubbar som Arsenal, Real Madrid och Zlatan Ibrahimovics Paris Saint Germain bär den klassiska logotypen ”Fly Emirates” på sina tröjor.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Cristiano Ronaldo